Jdi na obsah Jdi na menu

Fourth Face - Analogy

4. 3. 2007

Dnes jsem si pro Vás připravil recenzi na úspěnou kapelu Fourth Face a to na album, které není zrovna aktuální, je to album z roku 2005 s názvem Analogy. Ano, jsou to Ti co vyhráli v České Rockové Lize 2006 a tím si zajistili účast na největším festivalu v republice na 5. ročníku MoR07 !

Sokolovští HC/čkáři nejsou žadní nováčci na české scéně. Za sebou mají mnoho vystoupení. Tři nahrátá alba a na 4. se pracuje. Singl „Requiem“ ten slouží jako ochutnávka, a předvším k tomu na co se člověk může na novém albu těšit.

Přejdeme k albu Analogy, vyšlo v červenci 2005 (Cecek Rec.). Obsahuje 12 skladeb + bonus klip Vrať se zpět a video “Home video”, ale ktomu všemu se ještě dostanu.

Album jak u většiny kapela načíná intro . 4Face ho vytvořili nenápadné a jemné. Druhou skladbou na albu je Nekonečná agónie, chytlavá píseň, potěší všechny fanoušky vyškoské bandy Dark Gamballe. Píseň se celkově nese ve středním tempu s občasným zaburácením a řevem, což oživuje celou skladbu. Další je skladba má název Fajn job. Skladba začíná burácením kytar. A pak známe nestíhám,nestačím,nesnídám, nesvačím.Tyto 4 slova slyšívám v hudbě velmi často. A já jelikož rád přirovnávám, tak bych tuto skladbu přirovnal ke kapele Škwor. Čtyřka Adio/Adie. Text písně má nejspíš za úkol děkovat všem co je podporují. “Dobrý den děkujem, za vaší přízeň snahu podporu z vás cítíme a dobře víme...”

Jinak je to velmi chytlavá píseň. Další skladba patří do kategorie ujetějších. Jmenuje se Něco o Fredym , skladbou provází regea a to nejenom v hudbě, ale i v textu. Refrén: Můj život je regeae – Tak mi ho neberte.... . 6Tka má správný HC název “BOJ” už z názvu se dá očekávat v jakém tempu se skladba odehraje. Je to zabijácké tempo, myslím že tento styl kapele naprosto sedí. Je to pro mě bez váhání nejlepší skladba na CD !!! Klidně se zeptejte mého discmana jakou skladbu přehrává poslední dobou nejčastěji. Úžasný vokály, kytary, kopáky. Po obrovském tempu příchází uklidnění, “ploužákovka” spiciálně pro Dianu Hirschovou.Má název V očích není a není špatná, ale já osobně jsem vetším příznivcem rychlosti a pomalost nějak všeobecně nemám rád. 8 skladba Nikdo z nás dvou má dobrý text, ale tím to pro mě končí. 9. je cover od kapely Aha na píseň “Take on me”. Jediná píseň na nahrávce na které se zpívá anglicky. A myslím, že jako předělávka patří určitě k těm lepším. 10. Ztráta identity patří k těm průměrnějším skladbám. Pomalu se blížíme ke konci, předposlední Vrať se zpět je další z pohodovějších věcí, které nezklamou a spíše potěší, Vrať se zpět patří k tomu lepšímu na albu. Album končí Epitaf(Analogy outro).

Dále stojí za zmínku povedený obal od Ireny Štěpankové. A jak jsem výše uvedl “Home video.” To opravdu nemá chybu, pojednává o natáčení alba. Ja to vlastně vše probíhalo, a nejen o tom, video mně dokonce i pobavilo. Nebylo to ztracených 12 minut.

Dávám 8/10

ANALOGY (2005)

01 Analogy Intro